Przemysł cyfrowy należy obecnie do najbardziej zmiennych dziedzin na rynku. Wymagania klientów i użytkowników przechodzą tu bowiem ciągłą przemianę, zaś rozwiązania, które zostały przez nas wdrożone zaledwie półtora roku temu, mogą uchodzić jutro za przestarzałe. Nie inaczej jest również w przypadku samych potrzeb biznesowych, stawiających przed przedsiębiorcami nieustanne wyzwania. Nowym standardem stała się tu także obowiązkowa integracja usług zewnętrznych z środowiskiem IT firmy. W połączeniu z większym przepływem danych, stwarza to niezwykle trudne warunki do pracy dla zespołu, odpowiedzialnego za zarządzanie procesami. Z tego też powodu, coraz więcej firm stawia w dzisiejszych czasach na nowoczesne systemy DCIM.
Zalety nowoczesnych systemów zarządzania centrum danych
Zintegrowany system zarządzania centrum danych pozwala na kompleksowy wgląd w infrastrukturę, zajmując się jednocześnie wnikliwą analizą, aktualizacją oraz utrzymaniem istotnych danych. Pomimo swojej kompleksowości, oprogramowanie DCIM jest bardzo proste w obsłudze, umożliwiając administratorom pełne oswojenie się z jego funkcjami po krótkim szkoleniu. Ogromnym atutem tego rozwiązania jest tu również jego ogólna elastyczność. Systemem można bowiem sterować za pośrednictwem komputera, dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne, interfejs przeglądarkowy czy też oprogramowanie serwerowe. Kolejnym powodem, dla którego rozwiązanie to cieszy się tak ogromnym uznaniem w przemyśle cyfrowym, jest zwiększenie z jego pomocą ogólnej przejrzystości infrastruktury IT firmy. Optymalizacja jej działania przekłada się z kolei na tańsze utrzymanie i rozwijanie środowiska.
Należy przy tym pamiętać, że modernizacja zarządzania centrum danych nie może być procesem spontanicznym, wdrożonym pod wpływem presji, na przykład z powodu poważnej awarii. Wprowadzenie nowych rozwiązań powinno zostać bowiem starannie zaplanowane, najlepiej podczas rozmowy ze specjalistą, zajmującym się dostarczaniem nowych technologii. W przeciwnym razie, firma ryzykuje kosztownymi zastojami oraz znacznym pogorszeniem swojego wizerunku, spowodowanym opóźnieniami w realizacji usług.