Nie jest dla nikogo zapewne żadną tajemnicą, że zapotrzebowanie energii w przemyśle jest naprawdę ogromne. W samej Polsce, roczne zużycie prądu przez firmy jest niemal dwukrotnie większe, niż we wszystkich domostwach na terenie kraju. A ponieważ świat staje obecnie przed problemem wyczerpujących się złóż oraz efektu cieplarnianego, współczesny przemysł coraz bardziej zaczyna skupiać się na możliwości wytwarzania energii we własnym zakresie. Mowa tu przede wszystkim o połączeniu wykorzystania odnawialnych źródeł energii, na przykład promieni słonecznych lub wiatru, oraz inteligentnych technologii, zarządzających procesami w możliwie najbardziej optymalny sposób. Jak się bowiem okazuje, przejście na zieloną energię przez firmy nie jest wcale czymś zupełnie nieosiągalnym.
Wydajność inteligentnego przemysłu
Główną zasadą inteligentnego przemysłu jest zautomatyzowanie większej części procesów, integrując firmowe urządzenia w jednym, nowoczesnym ekosystemie. Oświetlenie, wentylacja czy też ogrzewanie mogą być konfigurowane za pomocą jednego, centralnego terminala. Nowatorskie technologie, po wstępnej konfiguracji przez użytkownika, samodzielnie dostosowują pracę wszystkich instalacji do aktualnych potrzeb. Optymalne działanie urządzeń to jednocześnie mniejsze zużycie energii, co, w połączeniu z wykorzystaniem przez zakład własnych elektrowni słonecznych lub wiatrowych, skutkuje większymi oszczędnościami.
Samodzielne wytwarzanie energii
W przeciwieństwie do źródeł tradycyjnych, ich odnawialne odpowiedniki są znacznie tańsze w pozyskiwaniu. Firmy, zajmujące się wytwarzaniem energii za pomocą wiatraków lub paneli fotowoltaicznych, są w stanie zredukować ewentualne straty mocy dzięki nagromadzonym zapasom, a także uniknąć dodatkowych kosztów podczas wzrostu cen. Modernizacja zakładów i przejście na ekologiczny, inteligentny przemysł czyni przy tym firmę atrakcyjniejszą dla partnerów. Dotyczy to w szczególności nawiązywania umów biznesowych z zachodnimi przedsiębiorstwami, zwracającymi sporą uwagę na ekologiczne rozwiązania, zaimplementowane przez firmę, zainteresowaną nawiązaniem współpracy.